Přeskočit na hlavní obsah

Léto s multifunkčním a multinefunkčním Vítkem

Tímto příspěvkem Soutěžím s Mall.cz

Dlouho jsem nespal, teda nepsal...velmi dlouho. Jak se teď rozpomenout na zážitky z léta? Je to jednoduché, stačí se podívat na fotky, které s Marťou fotíme, spíše ona než já a připomenout si to všechno, včetně toho, na co by člověk nejraději zapomněl.
Drobným nedostatkem tohoto způsobu zjišťování a analýzy minulosti může být počet fotografií přesahující vysoké řády stovkové a blížící se k nižším řádům tisícovým. Ale začněme od začátku, tedy od hospod.
Téma návštěvy hospody ve spojení s výchovou dítěte 21. století mě nepřestává fascinovat, proto mi dovolte, abych se zde podělil o několik poznámek a fotografií. Věřím, že se nerozepíši natolik, aby se jednalo o, v tomto příspěvku, jediné téma, ale je možné, že to bude téma nosné. Sociální pracovníci a případní sympatizanti budou další obsah prohlížet jen na vlastní nebezpečí.

Co se týká výchovy dítěte na pozemku, parcele nebo baru restauračního zařízení, můj názor je velmi podporující. Dítě se v tomto prostředí učí nová slůvka. Mezi první jistě patří slova jako "Radegast", "tank", "pivo", "rum". K méně užívaným slovům můžeme zařadit slovo "džusík", "šušenka", "cibule" a "utopenec". Pokud bych tuto část vztáhnul k Vítkovi, je pravděpodobné lepší vyjádřit jeho osobitý vztah k návštěvě hospody fotografií.

Hned při první červnové návštěvě hospody se k Vítkovi přichomejtla starší holčička (odhaduji 3-4 roky) a koketně ho pozorovala. Vítek se díval na mě, na ni, na nás a nevěděl co si má myslet. Jako vychovávající člověk, který doufá, že získá nerušených deset vteřin k mohutnému loku zlatavého moku, vybídnul jsem ho k sociální interakci. Kluk neváhal a šel holčičku pohladit, což se neobešlo bez stoupnutí na špičky. Při další potřebě loku se kluk osmělil a chytil holčičce hlavičku. Pariferně, přes sklenici nakloněnou k ústům, jsem pozoroval, jak se pravděpodobní opatrovníci mladé koketky ošívají u vzdáleného stolu. Při dopíjení půllitru jsem potřeboval více času a zkusil jsem Vítkovi doporučit, aby holčičce věnoval "pusinku" na rozloučení. Chlapec se malinko ošíval, ale zvířecí pudy v něm zvítězily a on se vydal na neprobádané území. Bohužel byla holčička opravdu asi o 1.5 hlavy větší, proto se Vítek s prohlášením "nende" vrátil za mnou a já si jen v duchu pomyslel, jak moc dobře vím, o čem mluví a objednal jsem si ještě jedno pivo.
Při jiné návštěvě restaurace se zahrádkou a hřištěm si Vítek zabral dřevěné autíčko, ale kdykoliv při pohledu na pijícího otce nechal auto autíčkem a písek pískem a běžel za mnou, jakoby mě chtěl nasrat, protože moc dobře ví, že na pivo si sahat nenechám, ale co mám dělat, když je to mé dítě.

Dále jsme v létě podnikli několik pěších i cyklistických výletů s tím, že jsem jako hrdý otec Vítka pěkně táhnul, nosil, přemlouval a domlouval mu. Většinou jsem si vzal rodiče jako pomocníky, kteří asistovali při jízdě na kole nebo přesunem kočárku sloužícího coby pojízdná postel. Dvakrát jsme navštívili Pustevny a Radhošť, to proto, aby to z předešlého hospodského tématu nebyl velký skok. Vítek sochu samozřejmě poznal a ptal se po pivu. Kvůli frontě jsem ho musel zklamat a zároveň motivovat, aby pěšky vyrazil směr Radhošť. Věřte tomu nebo ne, fungovalo to.
Párkrát jsme vyjeli také na kole, kdy kluk v houpající se sedačce většinou usnul, což mi dával na vědomí tupými ranami hlavou v přilbě do mých křehkých beder. Později jsem si tedy pomáhal jednou rukou a držel mu hlavičku ve vzpřímené poloze. Díky za ty větrací díry na přilbě, za které se ta hlava dala docela pohodlně držet.
Vzhledem k výletování musím podotknout, že používání batohu mou osobou nezůstalo u Vítka dlouho bez povšimnutí. V podstatě v polovině prvního výletu s batohem si začal nárokovat batoh i pro sebe a po delším přemlouvání se nám nakonec podařilo jeden, v jeho velikosti, sehnat. Velmi mě mrzí, že nejsem schopen zapomenout na letní návraty domů přes půl města, protože Vítek vzpomněl na "batůžek", protože blbec je v rodině vždycky jenom jeden, ten s nejprochozenějšími podrážkami.




Co se týká vzdělání kulturního, mám v tomto ohledu z Vítka radost asi největší. Pomalu v autě louskáme album Abbey Road (Beatles), kde si oblíbil postupně písně Here comes the sun, Šup (Come together) a I'd like to be (Octopus's garden) v tomto pořadí. Předpokládám, že na přelomu roku bychom mohli být u White Album. Navzdory velmi pokrokovým názorům na hudbu se nebrání ani podstatně infantilnějším žánrům. Pro jednoduchost zmiňuji písně jako Prší prší, Já do lesa nepojedu a další, jejichž názvy nejsem schopen vyjmenovat. V tomto ohledu jsem ochoten podpořit vzdělání i drobnými investicemi. První investicí do hudebního nástroje byl nákup foukací harmoniky značky Hohner, která se však prozatím nesetkala s úspěchem, pravděpodobně kvůli nízkému objemu plic mého syna, který odhaduji na necelého půl litru. Do harmoniky tedy foukám já a to především, když jsem sám doma nebo mě popadne splín.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Máme tady duben, do zahrádky půjdem

Tak, chtěl jsem se jít dneska po ránu vyvenčit, ale protože počasí je vyloženě aprílové, tátovi se nechce z gauče a raději zprokrastinuje běhání psaním. Za poslední měsíc se udála velká spousta věcí. Asi hlavní je to, že nám to konečně pomalu začíná chodit, což Marťa celou dobu chtěla a teď si začíná uvědomovat, že bude muset koupit obojek a v případě nutnosti dítě uvazovat ke stolu, židli, tátovi či jinému vybavení domácnosti. Od pavoučí chůze v minulém měsíci se kluk dostal do vzpřímené polohy a mezi věcmi, kterých se může chytit je schopen se vyloženě "drunk" stylem dostat z bodu A do bodu B v dohledové vzdálenosti (obývacího pokoje). Dalším stupněm vývoje rozumíme jeho postupné dozrávání při vyjadřování negativného postoje k jakékoliv věci nebo situaci. Od souhlasného kývání jsme přešli k rezolutnímu "ne" především u otázek jako: chceš rohlík? chceš pití? jsi pokakaný? jsi počůraný? chceš kaši? co chceš? (u téhle otázka mám pocit, že odpovědí

Dovolená s pánem tvorstva a jiné kratochvíle

Od posledního postu se toho změnilo docela dost. Pokusím se v tomto krátkém článku přehledně vystihnout situaci posledních dvou měsíců (přirozeně vůbec netuším, jak dlouhlý článek to bude). Ještě na konci dubna jsme zjistili, že je kluk nenechavec, velmi slušně řečeno. Při náhodné návštěvě novojičínského náměstí mu nebylo hanba velmi nápadným způsobem odebírat vybavení zemědělské školy. Během uplnynulého období se taky Vítek naučil padat. Spolehlivou brzdou pádu je prozatím jeho nos. Utržené jizvy se nyní na slunci začínají pěkně vybarvovat, ještě že to není holka. Každopádně, hned z kraje května jsme se shodou okolností, doslova zúčastnili, výjezdu NJ skupiny do Polska. A ne jen tak někam do Polska, ale do Polska k moři, k Baltu. Cesta autem měla činit asi 700km jedním směrem a pravdou je, že jsem se nemohll zbavit jistého pocitu nervozity při představě, že nám Víťa vřeští 7h do ucha (opět v jednom směru). Proto jsme se s mou milovanou ženou po mé logické úvaze rozhodli u