Přeskočit na hlavní obsah

Co se událo, aneb psaní příspěvku ve 4:00

Vzhledem k nedostatku inspirace v posledních dnech (chápejte, už jsme si stihli zvyknout) mi ji Vítek dodává alespoň tím, že ho hlídám dneska v noci v obýváku, aby si mamka odpočinula.
Tím, že ho hlídám sám, tak mě ani nenapadne, abych si lehnul na gauč a spal, protože jak jsme se již několikrát přesvědčili, můj vyladěný sluch si na noční řev dávno zvyknul a kdyby mi tady kluk ječel hodinu hlady a museli mě budit sousedé zvonkem, to by byla pěkná ostuda. To se raději prospím přes den...přece jen, když příjdou sousedé z okolních bytů ve dne, je to lepší než ve čtyři hodiny ráno.
Od posledního příspěvku se událo několik věcí, které zde mohu zmínit. První z nich je...

Cumel, cumlík, dudlík

Náš kluk s ním není úplný kamarád. Někdy si ho na chvíli vezme, žužle ho, že mám pocit, že chce gumovou část sníst a zbytek vyplivnout. Někdy háže hlavou při podávání cumlíku tak, že se divím, že nedostane housera. Jindy s ním naopak usne, jak já říkám, na doutník...
Občas to vzdá a prostě s ním usne. Jen má z toho plnou hlavu starostí. 
Dalším oblíbeným účelem cumlíku je jeho vrhání napříč pokojem. Obzvláště při tlačení mám pocit, že je někdy proud vzduchu přesměrován zespoda nahoru a cumel letí přes obývák nebo aspoň z postele ven:)

Silvestr

Tento rok jsem zažil skvělou silvestrovskou noc. Protože jsme minulý rok po nastěhování do bytu zjistili, že to v Novém Jičíně o silvestrovské noci vypadá spíše jako na střelnici nebo divokém západě a mezi desátou večerní a druhou hodinou ráno se všech těch rachejtlí a psího štěkotu lekají i dospělí a důchodci, rozhodli jsme se, že Vítek s Marťou pojedou do Bernartic. Asi víte, kam tím směřuji. Konečně jsem se vyspal celou noc a ještě jsem odpoledne udělal něco do práce. No teda celá noc to úplně nebyla...na půlnoc jsem trošku zapomněl, protože jsem zrovna dělal lívance na ráno a umýval nádobí. Dal jsem si k tomu lahváče, napsal jsem Marti a klukovi a šel jsem spát. Děkoval jsem Vítkovi, že naučil můj sluch ignorovat všechen větší hluk, jinak bych neusnul. Ráno jsem v osm hodin vstal,  vyžehlil jsem pleny a jiné drobné oblečení. Nebylo mi blbě, byl jsem vyspaný a tak nějak jsem naznal, že jsem konečně zažil Nový rok, jaký jsem si vždycky přál. Nemusel jsem mít obklad na hlavě, hlavu v kýblu, kýbel u postele a hlavně...hlavně jsem nemusel matně vzpomínat, kde jsem zase co vyvedl:)

Fyzioterapie aneb flákáš se už sedm týdnů, bylo toho dost...

Všimli jsme si, že se nám kluk pořád kroutí nějak na jednu stranu, jako když dorůstá měsíc. Nejdříve jsme si mysleli, že to právě souvisí s fázemi měsíce, jenže on se sice při úplňku ještě více zakulatil, ale na tvar vleže, který po většinu času zaujímal, to nemělo valný význam.
Zavolali jsme tedy kamarády doporučované paní Jiříčkové a šli jsme k ní na konzultace, ať nám řekne, co s tím dělat, jestli tedy vůbec něco. Dostali jsme pochvalu za všímavost a instrukce k mačkání kluka na místech, kde to chudák nečeká...hrudník, ramena, záda a uvidíme co bude. Třeba se nám poštěstí a mimčo přestane tak neskutečně křičet v kterukoliv denní i noční hodinu, protože už nebude mít heksenšus či co.

No nic, jdeme přebalit, pomodlit, pokadit a počůrat přebalené  a spát...



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Léto s multifunkčním a multinefunkčním Vítkem

Tímto příspěvkem Soutěžím s  Mall.cz Dlouho jsem nespal, teda nepsal...velmi dlouho. Jak se teď rozpomenout na zážitky z léta? Je to jednoduché, stačí se podívat na fotky, které s Marťou fotíme, spíše ona než já a připomenout si to všechno, včetně toho, na co by člověk nejraději zapomněl. Drobným nedostatkem tohoto způsobu zjišťování a analýzy minulosti může být počet fotografií přesahující vysoké řády stovkové a blížící se k nižším řádům tisícovým. Ale začněme od začátku, tedy od hospod. Téma návštěvy hospody ve spojení s výchovou dítěte 21. století mě nepřestává fascinovat, proto mi dovolte, abych se zde podělil o několik poznámek a fotografií. Věřím, že se nerozepíši natolik, aby se jednalo o, v tomto příspěvku, jediné téma, ale je možné, že to bude téma nosné. Sociální pracovníci a případní sympatizanti budou další obsah prohlížet jen na vlastní nebezpečí. Co se týká výchovy dítěte na pozemku, parcele nebo baru restauračního zařízení, můj názor je velmi podporující. Dí

Máme tady duben, do zahrádky půjdem

Tak, chtěl jsem se jít dneska po ránu vyvenčit, ale protože počasí je vyloženě aprílové, tátovi se nechce z gauče a raději zprokrastinuje běhání psaním. Za poslední měsíc se udála velká spousta věcí. Asi hlavní je to, že nám to konečně pomalu začíná chodit, což Marťa celou dobu chtěla a teď si začíná uvědomovat, že bude muset koupit obojek a v případě nutnosti dítě uvazovat ke stolu, židli, tátovi či jinému vybavení domácnosti. Od pavoučí chůze v minulém měsíci se kluk dostal do vzpřímené polohy a mezi věcmi, kterých se může chytit je schopen se vyloženě "drunk" stylem dostat z bodu A do bodu B v dohledové vzdálenosti (obývacího pokoje). Dalším stupněm vývoje rozumíme jeho postupné dozrávání při vyjadřování negativného postoje k jakékoliv věci nebo situaci. Od souhlasného kývání jsme přešli k rezolutnímu "ne" především u otázek jako: chceš rohlík? chceš pití? jsi pokakaný? jsi počůraný? chceš kaši? co chceš? (u téhle otázka mám pocit, že odpovědí

Dovolená s pánem tvorstva a jiné kratochvíle

Od posledního postu se toho změnilo docela dost. Pokusím se v tomto krátkém článku přehledně vystihnout situaci posledních dvou měsíců (přirozeně vůbec netuším, jak dlouhlý článek to bude). Ještě na konci dubna jsme zjistili, že je kluk nenechavec, velmi slušně řečeno. Při náhodné návštěvě novojičínského náměstí mu nebylo hanba velmi nápadným způsobem odebírat vybavení zemědělské školy. Během uplnynulého období se taky Vítek naučil padat. Spolehlivou brzdou pádu je prozatím jeho nos. Utržené jizvy se nyní na slunci začínají pěkně vybarvovat, ještě že to není holka. Každopádně, hned z kraje května jsme se shodou okolností, doslova zúčastnili, výjezdu NJ skupiny do Polska. A ne jen tak někam do Polska, ale do Polska k moři, k Baltu. Cesta autem měla činit asi 700km jedním směrem a pravdou je, že jsem se nemohll zbavit jistého pocitu nervozity při představě, že nám Víťa vřeští 7h do ucha (opět v jednom směru). Proto jsme se s mou milovanou ženou po mé logické úvaze rozhodli u