Přeskočit na hlavní obsah

Sklenice z poloviny prázdná...nebo plná?


Vítek má dneska přesně čtyři měsíce, má zhruba o další kilo více na váze a 20dB navíc v hlasivkách. Prozatím je schopný držet předměty, které se dají snadno chytit v obou rukách, nesrozumitelně občasně žvatlat a slintat taťkovi po ruce, po tričku, případně poblinkat taťkovi rameno. Důvodem pobinkání může být i to, že se Vítek naučil strkat do pusy ruku téměř po zápěstí. Dneska jsme ho téměř donutili otočit se ze zad na břicho. Vzdal to po asi pátém pokusu. Očividně je kluk po mě, protože jeho trpělivost se rovná mé trpělivosti při zvládání shybů na hrazdě.

Kdo mě zná, ví, že se snažím vidět sklenici vždy spíše z poloviny plnou, než z poloviny prázdnou. Ne tak Marťa. Na její pesimismus a nejistotu je někdy třeba jít od lesa a toto mé úsilí začíná slavit úspěchy. Podle Marti totiž prcek pláče a někdy až hystericky řve v následujících situacích:

  • Marťa se dívá na Vítka
  • Marťa se nedívá na Vítka
  • Marťa si hraje s Vítkem
  • Marťa si nehraje s Vítkem
  • Marťa je unavená
  • Marťa je rozmrzelá
  • Vítek má alergii na mateřské mléko
  • Vítek má alergii na vzduch
  • Vítek má alergii na Marťu
  • Vítek je pokažený
  • Marťa je matka k ničemu
  • apod.
Rozhodl jsem se s tímto nekonečným seznamem něco udělat a jak jinak se zbavit důvodů než je odstranit nebo nahradit? Ano, náhrada je v tomto případě ta správná cesta. Proč veškerý pláč nesvést na jednu, max. dvě věci, které ho způsobují. Nejlepším důvodem je nedostatek spánku. Tzn. místo alergie na vzuch se chce Vítečkovi spát. Místo Martiny únavy se chce Vítečkovi spát. Věřte tomu nebo ne, zatím to většinou funguje. Někdy se mu chce sice spát až po další hodině řevu nebo ocumlávání čtyř prstů jedné i druhé ruky a nikdy se mu nechce spát tak, že by jen usnul, ale funguje to. Víteček pláče pořád stejně, ale situace se zjednodušila, důvody jsou jasné, řešením je uspání.

Hledám Marti samozřejmě i další útěchy. Např. pročítám zdroje v literatuře a porovnávám údaje s naším prckem. Tedy např. v chytré kojenecké knize se píše, že miminka pláčou neutišitelně 1-4h denně. Konejším ženu, že Víteček se přes tři hodiny nedostane a tím pádem je všechno parádní a barvitě jí líčím, jaký by byl život s o hodinu delším pláčem.
Další pokračující kratochvílí jsou noční kojení a Martino noční hledání syna. Je tomu pár dní nazpět, kdy jsem se v noci probudil a načapal Marťu, jak opět přehazuje polštáře a snaží se mě zhodit z postele ve snaze najít Vítečka spokojeně ležícího v postýlce. Snažil jsem se jí pomoci větou "Ještě se mi podívej na záda, jestli mi tam náhodou nelozí.", ale tato má pomoc byla okamžitě odmítnuta s tím, že tam už se dívala. No, podržel jsem Marťu na posteli, pohrozil jí svěrací kazajkou a ubytováním ve vypolstrované skříni a nakonec jsme oba usnuli.
V poslední době se nám doma a ve Vítkově chování rozmohl takový nešvar. Dříve bylou jedinou spolehlivou tišící technikou vození v kočárku, popř. v autě. V poslední době se tyto dva způsoby přepravy miminka staly zdrojem velkého křiku. V kočárku se Vítek většinou uklidní až když s ním přejedeme v určité rychlosti kočičí hlavy na novojičínském náměstí, v autě v poslední době nestichne vůbec. Prozatím se nám nepodařilo zjistit příčinu této jeho averze. Určitým vodítkem může být to, že jsou obě vozidla dvoustopá a třeba chce prubnout motorku.
V poslední době máme v práci poněkud více práce, takže někdy musím chtě nechtě rodinu trošku zanedbat. Poté se snažím situaci dohánět alespoň o víkendech nebo později večer, kdy sebou prásknu v 8h do postele a pěkně si s Vítkem pořádné schrupneme. Další pomocí, kterou nabízím je ranní vstávání. Marťa se pořád nemůže smířit s tím, že Vítek vstává v půl sedmé a v podobné nekřesťanské hodiny. Mi se to zdá normální a proto o víkendu s Vítkem vstávám já. Děláme blbosti alespoň do osmi hodin, abychom se nějak protloukli k dalšímu kojení. Zrovna dneska se mi vlastní syn posral do klína takovým způsobem, že nebylo možno čekat na zásah Marti a proto jsem musel uklízet já. Zbytky zbytků byly k naleznutí ještě další tři přebalování. Při příležitosti přebalování jsem se ze sebe opět snažil dělat co největšího šaška, možná, chcete-li, takového kreténa, který má za úkol zabavit dítě. Marťa nás načapala zrovna v nejlepším, kdy jsme měli oba na svých hlavách plinku a děsně jsme se tomu smáli. Pro dojasnění...pleny byly nepoužité nebo přinejmenším kvalitně proschlé.
 Občas dostanu jako otec i trochu té zodpovědnosti a starám se o kluka sám. Včera si Marťa potřebovala zajet neodkladně na pokec s holkama, vyhnal jsem jí s jejími obavami o mé i Vítkovo zdraví jak fyzické, tak psychické. S Vítečkem jsme v klidu vydrželi asi hodinu a půl. Poté Víteček spolknutím své pravé dlaně naznačil, že je sice plný dojmů, ale něco drobného by se do něj vešlo. Jeli jsme tedy za Marťou s cirkusovým kraválem z jeho aktuální nenávisti k autosedačkám a autojízdě samotné.


Dnes jela Marťa pro změnu na chvíli do Bernartic a když přijela a podařilo se jí Vítečka uspat, lehl jsem vysílením vedle něj a když jsem začínal usínat, Víteček se po vydatném patnácti minutovém spánku probudil a začal mi ječet do ucha, abych si ho všiml a neválel se tam jako to, co měl ráno v pleně.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Léto s multifunkčním a multinefunkčním Vítkem

Tímto příspěvkem Soutěžím s  Mall.cz Dlouho jsem nespal, teda nepsal...velmi dlouho. Jak se teď rozpomenout na zážitky z léta? Je to jednoduché, stačí se podívat na fotky, které s Marťou fotíme, spíše ona než já a připomenout si to všechno, včetně toho, na co by člověk nejraději zapomněl. Drobným nedostatkem tohoto způsobu zjišťování a analýzy minulosti může být počet fotografií přesahující vysoké řády stovkové a blížící se k nižším řádům tisícovým. Ale začněme od začátku, tedy od hospod. Téma návštěvy hospody ve spojení s výchovou dítěte 21. století mě nepřestává fascinovat, proto mi dovolte, abych se zde podělil o několik poznámek a fotografií. Věřím, že se nerozepíši natolik, aby se jednalo o, v tomto příspěvku, jediné téma, ale je možné, že to bude téma nosné. Sociální pracovníci a případní sympatizanti budou další obsah prohlížet jen na vlastní nebezpečí. Co se týká výchovy dítěte na pozemku, parcele nebo baru restauračního zařízení, můj názor je velmi podporující. Dí

Máme tady duben, do zahrádky půjdem

Tak, chtěl jsem se jít dneska po ránu vyvenčit, ale protože počasí je vyloženě aprílové, tátovi se nechce z gauče a raději zprokrastinuje běhání psaním. Za poslední měsíc se udála velká spousta věcí. Asi hlavní je to, že nám to konečně pomalu začíná chodit, což Marťa celou dobu chtěla a teď si začíná uvědomovat, že bude muset koupit obojek a v případě nutnosti dítě uvazovat ke stolu, židli, tátovi či jinému vybavení domácnosti. Od pavoučí chůze v minulém měsíci se kluk dostal do vzpřímené polohy a mezi věcmi, kterých se může chytit je schopen se vyloženě "drunk" stylem dostat z bodu A do bodu B v dohledové vzdálenosti (obývacího pokoje). Dalším stupněm vývoje rozumíme jeho postupné dozrávání při vyjadřování negativného postoje k jakékoliv věci nebo situaci. Od souhlasného kývání jsme přešli k rezolutnímu "ne" především u otázek jako: chceš rohlík? chceš pití? jsi pokakaný? jsi počůraný? chceš kaši? co chceš? (u téhle otázka mám pocit, že odpovědí

Dovolená s pánem tvorstva a jiné kratochvíle

Od posledního postu se toho změnilo docela dost. Pokusím se v tomto krátkém článku přehledně vystihnout situaci posledních dvou měsíců (přirozeně vůbec netuším, jak dlouhlý článek to bude). Ještě na konci dubna jsme zjistili, že je kluk nenechavec, velmi slušně řečeno. Při náhodné návštěvě novojičínského náměstí mu nebylo hanba velmi nápadným způsobem odebírat vybavení zemědělské školy. Během uplnynulého období se taky Vítek naučil padat. Spolehlivou brzdou pádu je prozatím jeho nos. Utržené jizvy se nyní na slunci začínají pěkně vybarvovat, ještě že to není holka. Každopádně, hned z kraje května jsme se shodou okolností, doslova zúčastnili, výjezdu NJ skupiny do Polska. A ne jen tak někam do Polska, ale do Polska k moři, k Baltu. Cesta autem měla činit asi 700km jedním směrem a pravdou je, že jsem se nemohll zbavit jistého pocitu nervozity při představě, že nám Víťa vřeští 7h do ucha (opět v jednom směru). Proto jsme se s mou milovanou ženou po mé logické úvaze rozhodli u